Trener- og laglederinfo

Denne siden inneholder verdifull info for deg som er lagleder/trener eller som ønsker å bli det.

Innhold:

Introduksjon

Facebook-side

Spond

Materiell

Refusjon

Gruppeavgift

Søknad om støtte fra bydel Alna

Medlemsavgift

Dommere

Introduksjon

Som trener eller lagleder i Ellingsrud Fotball gjør du en viktig jobb. Som breddeklubb har vi et ansvar for å bidra til at barn og unge på Ellingsrud får en meningsfull oppvekst. Derfor trenger vi akkurat DEG til å bidra! Som trener vil du få redusert gruppeavgift om ditt eget barn er med på laget du bidrar i. I tillegg får du en EIL treningsdress.

Nedenfor finner du masse praktisk info rundt trener- og laglederrollen.

Facebook-side

Klubben har en Facebook-side for lagledere og trenere. Styremedlemmer er også med her. Lurer du på noe så still spørsmål her. Har du noe du vil informere om så ikke nøl med å bruke siden. Husk å holde en positiv tone. Om det er noe du mener mangler eller noe du synes skulle vært gjort så opprett feks. et arrangement på siden eller ta initiativ til å få det fikset.

Spond

Klubben bruker spillerlistene i Spond som medlemsregister via verktøyet Spond Club. Derfor er det veldig viktig at spillerlistene i Spond er riktige til enhver tid. Om man gjør endringer direkte i Spond vil det generere mye ekstra jobb for Spond-ansvarlig i klubben så dette må unngås.

Regler man må følge:

• Aldri opprett nye spillere direkte i Spond. Nye spillere registreres via denne siden. Spillerne vil deretter bli lagt inn manuelt i Spond-gruppa av Spond-ansvarlig i klubben. Både midlertidige spillere(på prøvespill osv) og nye spillere som skal melde seg inn i klubben skal registreres på denne måten. Selve innmeldingen i klubben og utsending av gruppeavgift avtales med Spond-ansvarlig i etterkant.
  • Hvis du ønsker å invitere spillere til arrangementer som er medlem av et annet lag(feks. ved hospitering), må disse legges inn manuelt i hvert enkelt arrangement. Gå inn på arrangementet i Spond-appen og trykk på Inviter -> Kontakter eller e-post/mobil.

Materiell

Se denne siden for materiellinfo. NB: Ikke kjøp inn utstyr på egen hånd, dette vil ikke bli refundert. Siden klubben drives stort sett på frivillig basis og har begrenset økonomi så prøv å tenke nøye igjennom utstyrsbehovet før man bestiller. Spør gjerne på Facebook-siden vår om noen kan ha feks. draktsett eller baller de ikke lenger bruker.

NB! Alle spillere som slutter i klubben, levere tilbake sin gule kampdrakt. Dette er lagleders ansvar. Klubben sparer masse penger om dette blir fulgt opp.

Refusjon

Man kan få refusjon for utlegg man har i forbindelse med driften av laget(dommere, cuper osv). NB: Kontakt alltid materiellansvarlig når man trenger utstyr. All innkjøp av utstyr skal gå via han. Utstyr kjøpt inn på egenhånd vil ikke bli refundert.  Hvert lag har en sum hvert år til cuper. Ta kontakt med økonomiansvarlig angående dette. Gå inn på dette dokumentet for å fylle ut refusjonsskjema.

Gruppeavgift

Satser for gruppeavgiften finner du her.

Når gruppeavgiften er sendt ut, send et Spond-innlegg i gruppa og informer om at den nå er sendt ut og at det er viktig at alle betaler den.

Ta kontakt med økonomiansvarlig Simon Zimmermann(simon@eilidrett.no) og be om å få tilsendt liste over alle spillere som ikke har betalt. Send direktemelding(DM) på Spond til de foresatte som ikke har betalt.

Søknad om støtte fra bydel Alna

Om det oppleves at foresatte har lav betalingsevne, kan man søke bydel Alna om støtte for utgifter til gruppeavgift, cuper, treningsleire osv. Dette gjelder barn og ungdom til og med 18 år.  Husk å avtale med foresatte før søknadsprosessen settes igang. Lagleder går inn på dette søknadsskjemaet og fyller ut. Husk at ved støtte for gruppeavgift, skal spiller først faktureres som vanlig gjennom klubben og deretter fyller man ut skjemaet. Foresatte skal ikke betale fakturaen i dette tilfellet. Alt blir ordnet av klubben. Ta kontakt med økonomiansvarlig(simon@eilidrett.no) om du har spørsmål.

Medlemsavgift

Medlemsavgift til idrettslaget kommer i tillegg til gruppeavgift. Satsene finner du her. Denne sendes ut på høsten. Sørg for å informere alle foresatte på Spond om at denne er sendt ut og at det er viktig at alle betaler den.

Dommere

Klubben har en liste over dommere som kan kontaktes. Se denne siden for oversikt. Her finner du også refusjonsskjema for dommerutgifter.